ייפוי כוח נוטריוני

מהו ייפוי כוח נוטריוני ומהו ייפוי כוח כללי? מתי נעשה בהם שימוש וכיצד עורכים אותם? על כך להלן.

ניתן לחתום על ייפוי כוח שלא בפני עורך דין. יחד עם זאת ישנם מקרים יש לחתום דווקא בפני נוטריון.

בהתאם לס' 20 לחוק הנוטריונים, יש צורך בייפוי כוח נוטריוני בשני מקרים בהם ייפוי הכוח נותן כוח רב מאוד, ולכן נדרשת חתימת נוטריון:

  • ייפוי כוח כללי למי שאינו עורך דין.
  • ייפוי כוח לרישום עסקה במקרקעין.

מה זה ייפוי כוח?

מדובר על מסמך בו מי שחותם עליו נותן רשות למי שמופיע בו, לעשות בשמו פעולות משפטיות המפורטות במסמך. לרוב מדובר על פעולה מסוימת, ולעתים מדובר על כלל הפעולות המשפטיות בשמו של מייפה הכוח.

למסמך יש תוקף גם אם לא נחתם בפני עו"ד. אולם כאשר מבקשים לייפות כוחו של מישהו לעשות פעולות כלליות לא מוגבלות, או לעשות עסקה במקרקעין, צריך לחתום על ייפוי הכוח בפני נוטריון.

ייפוי כוח כללי נוטריוני

לפי ס' 20 לחוק הנוטריונים נדרשת חתימת נוטריון כאשר ההרשאה רחבה ובלתי מוגבלת. במקרה כזה דאג המחוקק לוודא כי פעולה כל כך משמעותית אכן נעשית בהסכמת מייפה הכוח ולכן כשי שלמסמך יהיה תוקף הוא חייב להיחתם מול נוטריון עורך דין.

ייפוי כוח לרישום מקרקעין

לפי ס' 20 לחוק הנוטריונים, צריך לחתום בפני נוטריון כאשר ההרשאה הינה לעסקת מקרקעין שצריך לרשום בטאבו. מאחר שמדובר בדרך כלל על פעולות מאוד משמעותיות, המחוקק חייב לעשות מסמך נוטריוני, כדי לוודא הבנתו והסכמתו המלאה של מייפה הכוח.

משמעות חתימת ואישור נוטריון

כדי להבין מדוע נדרשת חתימה נוטריונית, יש להבין מיהו נוטריון ומה כוחו לאשר מסמכים.

לתפקיד זה יכול להתמנות רק מי שיש לו ותק לפחות עשר שנים בתחום עריכת דין, ללא הרשעות בלשכה, שעבר השתלמות נוטריונים מטעם משרד המשפטים, והתקבל לתפקיד ע"י ועשת הנוטריונים.

חתימתו על מסמך בהתאם לסמכותו, מאשרת לכולם כי מדובר במסמך רשמי ומוכר. החתימה מהווה אסמכתא לנכונות וכשרות העניין עליו נחתמה.

במשרד "דה בסט נוטרי" אפשר לקבל את כל האישורים הנוטריונים בנוחות ובמהירות.

צור קשר
על הכותב

משרד "דה בסט נוטרי" חרת על דגלו שירות מהיר,  נוח ואמינות בלתי מתפשרת.

תלחצו על "צור קשר" וגם אתם תיהנו מחוויית שירות שלא הכרתם.

באותו נושא